Ik ben opgegroeid met fast fashion ketens. Ik wist niet beter en heb daar altijd mijn kleding gekocht. Ik ging regelmatig een dagje winkelen met mijn moeder en later met vriendinnen. Ik wilde zoveel mogelijk kopen volgens de laatste trends. Zeker in mijn tienerjaren werkte dit perfect voor mij, omdat mijn budget niet groot was. Bij fast fashion ketens waren er snel nieuwe collecties en er was veel keuze. Enig idee wat voor impact dit had op het milieu had ik niet. Later kreeg ik pas interesse in stoffen, materialen en het verhaal achter een kledingstuk.
Na mijn HAVO volgde ik een opleiding marketing aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik wilde graag iets met mode doen, maar ontwerpen was niet aan mij besteed. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik wilde, dus ik koos voor Marketing & Communicatie, lekker breed dacht ik. Toen ik in het derde jaar stage mocht lopen kwam mijn droom uit. Ik vond een stageplek bij de Bijenkorf op de PR & Communicatie afdeling. Mijn hart maakte een sprongetje. Wat een fantastische tijd heb ik daar gehad. Met veel plezier kijk ik daar nog steeds op terug. Dat was het moment dat ik in aanmerking kwam met andere merken, luxe merken die voor mij met mijn stagevergoeding onbereikbaar waren.
Ik zag hoe collega’s van mij aan het sparen waren voor een mooi item die ze met trots droegen. Daardoor besefte ik me dat ik niet meer heel veel wilde kopen, maar meer wilde investeren in items waar ik veel langer plezier van zou hebben. Mijn interesse verschoof en deze collega’s inspireerde mij enorm. Maar de fast fashion ketens bleven nog steeds mijn favorieten, want met mijn stagevergoeding kon ik het me niet veroorloven om altijd luxe items te kopen. Wel startte ik toen met sparen voor mooie items. Mijn allereerste designer item dat ik met trots droeg was een tas van Alexander Wang.
Na mijn studie Marketing en Communicatie heb ik jarenlang in de marketing gewerkt en merken gepositioneerd in de markt met Bataviastad als één van mijn opdrachtgevers. Maar ik wilde niet alleen met marketing bezig zijn. Ik ben een echte allrounder en concept denker. In 2013 startte ik een opleiding in mode styling, omdat mijn modehart op zoek was naar iets wat daarbij aan sloot. Ik heb vele stylingopdrachten gedaan voor onder andere G-Star, Under Amour, De Bijenkorf en Hans Anders. Dat maakte het plaatje compleet. Bezig zijn met mode, maar niet alleen als een fashionista waarbij ik mezelf stylede. Het neerzetten van een merk en een persoon. Dat is waar mijn modehart pas echt sneller van gaat kloppen.
Privé ging ik me steeds meer verdiepen in luxe merken. Ik kreeg steeds meer de behoefte om te investeren in items waar ik jarenlang plezier van zou hebben en die ook nog eens perfect bij mij kledingstijl pasten. Items waarvan ik kan zeggen dat ik ze nu nog in mijn kast heb hangen en met heel veel trots draag. Ik heb er jaren over gedaan om mijn kledingstijl te ontdekken. Door veel te lezen in modebladen en te struinen op Pinterest. Door mezelf vragen te stellen: Wat vind ik nu echt mooi en past bij mij zoals ik mezelf zie? Ik kwam erachter dat steeds dezelfde items uit mijn kast verdwenen terwijl andere langer bleven hangen en ik graag droeg. Ik probeerde elke keer wat anders uit, totdat ik de perfecte items had gevonden waar ik me goed in voelde en waar ik trots op was. Het ontdekken van mijn kledingstijl heeft ervoor gezorgd dat ik nu makkelijker keuzes kan maken en ik in de ochtend mijn set van de dag zo klaar heb.